perjantai 7. syyskuuta 2012

Ensimmäinen

Olen vasemmisto-opposition ehdokkaana Jyväskylässä tämän vuoden kunnallisvaaleissa. Ajatusmaailmani on sosialistinen/kommunistinen, ja aina vaalikoneissa SKP:n ehdokkaat ovat vastanneet lähinnä omia ajatelmiani.


Epäoikeudenmukaisuus on yksi suurimmista vihollisistani, jota vastaan haluan taistella joka päivä. Olen tajunnut, että yhteinen hyvä on ihan oikeasti myös minun omaksi hyväkseni. Kukaan ei voi koskaan tietää, milloin jokin "epäonni" kohtaa ja yhteiskunnan apu on tarpeen. Huolehtimalla ns. heikompi osaisista pelaamme kaikki lopulta omaan pussiimme, näin ajattelen. Lisäksi en itse voi voida kovinkaan hyvin, jos ympärilläni joku voi huonosti; ja nykyteknologian ja uutisten kautta koko maailma on tavallaan lähelläni. Näin ollen koen myös itselleni hyväksi jokaisesta ihmisestä välittämisen. 


Miksi sitten lähdin ehdokkaaksi? Ajatellessani asiaa enemmän joudun pikemminkin kysymään kaikilta, jotka eivät ole ehdokkaina, että miksi. Kunnanvaltuustossahan päätetään asioista, jotka koskevat meitä kuntalaisia, ihan jokaista, siis myös sinua ja minua. Kuka ei haluaisi päättää omista asioistaan? 

Uskon, että minulla on annettavaa jyväskyläläisille, ja, että osaisin olla mukana päättämässä asioistamme mahdollisimman hyvällä ja reilulla tavalla. Oman elämäni sekä muun muassa opintojeni avulla minulla on tietoa ja kokemusta esimerkiksi sosiaalipuolen palveluista, joiden kehittämisessä haluan mieluusti olla mukana. Mielestäni esimerkiksi maksuttomien, kunnan tuottamien lähipalvelujen puolesta taistelu on kannattavaa tässä markkinatalouden talutusnuorassa nöyrästi kulkevassa yhteiskunnassamme, ja siihen haluan ottaa osaa SKP:n rintamalla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti